nr. 102

Kijkduinstraat 30 - 3

* info@bravodasilva.nl
( +31.(0)6.53 56 67 31

Betalingen van contributies, boetes, aankopen, etc…. op het volgende rekeningnr. van de POSTBANK:

9554172 - t.n.v.

Fc Portugal
Kijkduinstraat 30-3

FC Portugal... 3 maanden verder
Kantine van FC Portugal
De sportieve prestaties van FC Portugal
Jeugdopleiding
Co Adriaanse op bezoek bij FC Portugal
FC Portugal Internationaal Toernooi

5e ronde van de quiz van Manuel
Voor het ontwerpen van uw website...
13e studiereis van FC Portugal naar Gdansk
Afscheidswedstrijd van Manuel
FC Portugal is vriendschap
FC Portugal is een club met een eigen identiteit
...............................................................................................

FC Portugal… 3 maanden verder

FC Portugal heeft op 1 augustus 2006, een deel van de totale schuld die de club Gold Star-Sna aan het stadsdeel Slotervaart nog moet voldoen, betaald. Dit om te voorkomen dat de leden die 4 jaar lang voor de club Gold Star-Sna hebben gespeeld, ineens zonder kantine en velden kwamen te zitten en niet meer aan de competities van de KNVB konden deelnemen. Het zou betekenen dat ze op zoek moesten gaan naar een andere vereniging, en daardoor de hele groep van FC Portugal uit elkaar zou vallen.

Half augustus zijn er twee mensen (Manuel Bravo en Silvério Pereira) van FC Portugal tot het bestuur van Gold Star-Sna toegetreden, om inzicht te kunnen krijgen in de administratie en financien van de club. We beschikken tevens over een kantinebeheerder (Carlos Gomes) die de kantine van een goede sfeer en hygiëne moet voorzien, wat hem overigens aardig lukt.
We hebben Félix en Fátima Cortez als wedstrijdsecretarissen, en Ricardo Augusto als jeugdcoördinator.

Sportpark Sloten

Op dit moment, en nu we drie maanden verder zijn, is het tijd om een klein balans te maken van de situatie bij FC Portugal en Gold Star-Sna.

Kantine van FC Portugal

De verantwoordelijkheid die Carlos Gomes op zich heeft genomen, vervult hij uitstekend, en er is al een groot verschil merkbaar met de afgelopen paar jaar dat we op de club zijn gekomen. Het is gezellig, de muziek klinkt anders en de hapjes zijn uitstekend. Een paar mensen werken hard mee, om de kantinebezetting zo goed mogelijk te houden, maar vooral zijn vrouw Isabel en dochter Stephanie verdienen een groot compliment voor hun inspanningen.

Carlos Gomes

De training van de donderdagavond is inmiddels ook verplaatst naar de vrijdag. We trainen nu op vrijdagavond van 19.00 Uur tot 20.30 uur. Na de training is op bestelling altijd een maaltijd, en soms ook een wedstrijd van de Portugese competitie die we live op televisie kunnen zien. Op dinsdag als er een Champions League wedstrijd wordt uitgezonden, is dat ook vaak mogelijk.

Administratie en Financiën

De mensen van Fc Portugal die bij Gold Star-Sna als lid zijn aangesloten, hebben in de laatste 4 jaar nooit een oproep gekregen om een ledenvergadering ( Volgens de statuten verplicht ! ) bij te wonen, of zijn geinformeerd over de financiele situatie van de club.

In mei 2006, toen we met zijn allen hadden besloten nog een jaar door te gaan bij de club, en alle overschrijvingen geregeld waren hebben een paar leden van Fc Portugal, waarvan ik een was, voor het eerst te horen gekregen van het bestuur van Gold Star-Sna, dat de club Gold Star-Sna een groot schuld had bij het stadsdeel Slotervaart, en dat het, mits wij niet met geld op tafel zouden komen, de deuren van de kantine op Sportpark Sloten zouden sluiten. Over de exacte hoogte van de schuld hebben we nooit duidelijkheid gekregen, noch van het bestuur van Gold Star-Sna, noch van het stadsdeel Slotervaart.

We proberen al vanaf 1 augustus 2006, inzicht te krijgen in de kosten en de schulden die we hebben, maar het gaat heel moeizaam en zonder informatie kunnen we geen plannen maken en een meerjarig plan opstellen.

We zijn als Fc Portugal ook inmiddels in gesprekken verwikkeld met de KNVB en het Stadsdeel Slotervaart. Dit om op een professionele manier tot een oplossing te komen en die gunstig is voor alle partijen.

Ledenadministratie
De ledenadministratie bij Gold Star-Sna, was zoals eerder vermeld niet correct, en begint nu pas een beetje op orde te komen, nadat we ons hebben ingezet om alles te controleren en te corrigeren. Zo waren bijvoorbeeld van de 12 spelers die deel uitmaken van de F-junioren, en die al een paar jaar voor Gold Star-Sna spelen, maar een (Joel Gonçalves) aangemeld bij de KNVB. 80% van de namen, adressen en geboortedatums van spelers die zijn aangemeld bij de KNVB, zijn verkeerd.

Spelerspassen
90% van de fotoformulieren met foto's van de spelers zijn keurig en op tijd door ons
opgestuurd naar SDU. Dit was nodig voor het vervaardigen en op tijd verkrijgen
(2 oktober 2006) van de spelerspassen. We hadden al een vermoeden dat dit niet zou gaan lukken bij SDU, en waren dus niet echt verrast toen bekend werd dat de datum verschoven zou worden naar 1 januari 2007. (Geen spelerspas = Niet spelen)

Bijeenkomst van de KNVB voor nieuwe bestuursleden
Op 9 oktober 2006 hebben drie leden (Manuel, Silvério & Félix) van FC Portugal, zich aangemeld voor deze bijeenkomst, die gehouden werd in de kantine van V.V. Zwanenburg. Middels een presentatie gegeven door Jorrit Smit en in het bijzijn van een aantal KNVB functionarissen, werd ons de mogelijkheid gegeven om inzicht te krijgen in de organisatie van de KNVB, als ook vragen te stellen over de praktische kant van het amateurvoetbal.
Een productieve avond die ons alle 3 meer kennis heeft gegeven, over hoe we met bepaalde zaken om moeten gaan in de loop van dit seizoen.

De sportieve prestaties van FC Portugal

seizoen 2006-2007

FC Portugal is aan dit seizoen begonnen, met de ambitie om met zijn 1e elftal het beter te doen, dan het afgelopen seizoen waar het 4e werd in de 5e klasse D, en de nacompetitie op een punt net wist te missen. De B-team werd tweede vorig jaar in de Res. 5e klasse en moet dit jaar voor het kampioenschap gaan. De veteranen doen voor het eerst mee in de 3e klasse, en ook de C-junioren hebben een uitdaging door met veel D-junioren in het team al in een hogere leeftijdscategorie te spelen. De F-junioren zitten nu wel in de juiste klasse, en doen het uitstekend, op weg naar het kampioenschap, misschien?

A - Selectie / 5e Klasse D

A - Selectie

Het eerste team van FC Portugal is na de reeks wedstrijden voor de beker, heel slecht begonnen aan de competitie. Een 2-5 nederlaag tegen Sporting Noord, nadat Marco Barbosa al na 20 minuten met rood uit het veld werd gestuurd. Een 1-0 nederlaag tegen Westzaan, een overwinning op PSCK met 4-1 en een gelijk spel 4-4 tegen Zaandijk, nadat we een kwartier voor tijd nog met 3-0 voor stonden. In deze wedstrijd tegen Zaandijk was het Savas Soylemez die in de 75e minuut met rood het veld kon verlaten, en de hele organisatie daarna helemaal zoek was. Het resultaat van de eerste 4 wedstrijden van FC Portugal is bedroevend en de discipline een groot probleem voor deze selectiespelers. Vergeleken met vorig jaar hebben we 3 punten minder, 8 doelpunten meer tegen, 1 doelpunt minder. Wat betreft de discipline, hebben we 6 gele kaarten en twee rode kaarten al op zak, in tegenstelling tot onze tegenstanders die er maar 1 hebben gekregen tegen ons. In de tweede serie van 4 wedstrijden, moeten we minimaal 7 punten halen om op evenveel punten te komen als vorig jaar. Mocht dat niet lukken, dan moeten we een andere koers gaan varen.

FC Portugal Sporting Noord 2 - 5 Jivago, Miquele
Westzaan FC Portugal 1 - 0
FC Portugal PSCK 4 - 1 Peter 2x, Nalton 2x
FC Portugal Zaandijk 4 - 4 Jivago, Savas 2x, Barbosa

B - TEAM / Res. 5e Klasse KNVB

Het B-TEAM onder leiding van Carlos Gomes, doet het weer uitstekend dit seizoen. Na 4 wedstrijden staat het aan kop van de competitie, en gaat het voor het kampioenschap in deze poule en voor promotie naar de Res. 4e klasse KNVB. De gemiddelde leeftijd van de spelers is laag, en de sfeer en organisatie uitstekend. De 16 jarige Michael Branco is de nieuwe linksback van het team, en kan al heel aardig mee met de groep. Voor de rest bestaat het team voornamelijk uit jonge spelers, die het goed met elkaar kunnen vinden.

AGT FC Portugal 2 - 5 Barbosa 2x, Alex, Miguel, Ivo
FC Portugal Jos/Watergraafsmeer 5 - 2 Alex 2x,Augusto, Telmo, Mehmet
Overamstel FC Portugal 2 -6 Alex 2x, Sérgio 2x, Mehmet, Ivo
FC Portugal Serefspor 6 - 0 Miguel 2x,Alex 2x,Telmo, Memet

Veteranen / 3e Klasse KNVB

De veteranen zijn dit jaar onder leiding van Silvério Pereira, voor het eerst begonnen met spelen in competitieverband. Met een team die nog in opbouw is, en op zoek is naar spelers, staan we er goed voor na 5 wedstrijden. Met 11 punten uit 5 wedstrijden is dat redelijk goed, gezien de kwaliteit en de leeftijd van een aantal spelers.

Filipe Gil, die deel zou maken van dit team, moest vanwege een kans die hij kreeg om in Lissabon te werken afhaken, en opzeggen. We wensen hem uiteraard heel veel success met zijn nieuwe baan en omgeving.

FC Portugal TOB 1 - 1 Arsénio
Wartburgia FC Portugal 3 - 8 Manuel 4x, Arsénio 3x, C.Camelo
FC Portugal Weesp 3 - 1 Arsénio 2x, Manuel
VVGA FC Portugal 0 -1 Arsénio

Jeugdopleiding

C-junioren / 3e Klasse KNVB

FC Portugal doet dit jaar voor het eerst mee, met een C-junioren team aan de competities van de KNVB. Ondanks dat de meeste spelers nog D-junioren zijn, vonden wij het belangrijk dat ze nu al op een hoog niveau zouden voetballen, om ze wat sterker te laten worden. In de eerste 4 wedstrijden hebben we het best redelijk goed gedaan, alleen de lengte van keeper Daniel Martins blijkt een handicap te zijn voor het team, aangezien hij bij elke hoge bal kansloos is. In ieder geval, hebben we al 2 wedstrijd gewonnen en twee verloren.

De trainingen worden door António Barbosa en Seca Antunes op dinsdagavond verzorgd en de coaching op zaterdag, wordt door Manuel Bravo gedaan.

1e serie van 4 wedstrijden

FC Portugal CSW 1 - 7 Marco Bravo (Penalty)
FC Portugal V.V. Zwanenburg 4 - 0 Marco, Marcelo, Ramazan, Diogo
FC Portugal Geuzen.Middenmeer 2 - 8 Diogo, Daniel Martins
Sp.Martinus FC Portugal 3 - 4 Diogo 2x, Ramazan, Marco

F-junioren / 4e Klasse KNVB

F-junioren

De F-junioren doen het dit jaar uitstekend, nu ze eindelijk zijn ingedeeld in een klasse die beter op ze is afgestemd. Ricardo Augusto is de trainer op dinsdag, en krijgt daar assistentie bij van Alberto Lopes en Paulo Pereira. Op dit moment is Luciano Pereira de sterspeler van de F-junioren met 19 doelpunten uit 4 wedstrijden.

Het blijkt dat we nu al een aantal spelers op een wachtlijst hebben staan, voor de F/E junioren. Ook verschillen de leeftijden heel erg van elkaar, dus zou het ideaal zijn, om in januari 2007 een E - pupillen team bij de KNVB aan te melden.

Aangezien dit nu niet meer mogelijk is, wachten we tot December met de definitieve beslissing.

De jeugdopleiding zou dan bestaan uit 3 jeugdteams: Een F-pupillen, een E-pupillen en een C-junioren team.

FC Portugal Ouderkerk 10 - 0 Luciano 6x, D.Lopes 3x, D.Gonçalves
DWS FC Portugal 0 - 12 Luciano 4x, D.Goncalves 3x,
Richard 2x, Cheyenne 2x, Joel
FC Portugal SWIFT 10 - 0 Luciano 5x, D.Trinta 3x, D.Gonçalves 2x
FC Portugal Sp.Martinus 4 - 5 Luciano 4x

Co Adriaanse op bezoek bij FC Portugal

Co Adriaanse

De succesvolle trainer Co Adriaanse was op bezoek bij FC Portugal, en wist iedereen te verassen toen hij opeens langs de lijn stond op Sportpark Sloten, en een van onze beste wedstrijden zag spelen tegen PSCK. We wonnen deze wedstrijd vrij gemakkelijk met 4-1 en na afloop was iedereen blij en konden een aantal spelers nog even met Co Adriaanse op de foto.
Ook de kinderen die hem een jaar lang op televisie hadden gezien, als de coach en gezicht van FC Porto waren heel erg enthousiast en blij dat ze van hem een handtekening konden krijgen en samen met hem op de foto mochten gaan.

Co Adriaanse had na afloop een goed team gezien voor de 5e klasse, die gedisciplineerd en aanvallend voetbal speelde. Hij vond ook dat het team over een paar goede spelers beschikte.
Wat hij niet heeft gezien in deze wedstrijd, is dat het mentale aspect bij deze spelers hun vaak parten speelt waardoor ze op het ene moment alles kunnen winnen, om vervolgens alles weer te verliezen.

Een mooie middag voor Co, die weer voor even terug was op de voetbalvelden waar het allemaal voor hem ooit begonnen is, als speler en trainer……Het amateurvoetbal met al zijn charmes….
Hij vond tenslotte dat wij kampioen moesten worden, en dat hij bij de kampioenswedstrijd aanwezig wilde zijn, maar of dat gaat gebeuren……………

Voor de mooie fotoreportage van António Gonçalves, kunt u naar:
www.fcportugal.centerall.com

Fc Portugal Internationaal Toernooi - D/C Junioren

België - Roeselare

Hemelvaart: 18 - 19 mei 2007

Roeselare Trophy

Jongens 13/14 jaar

Weinig clubs beschikken over zulke goede faciliteiten voor een internationaal toernooi als KSV Roeselare, een profclub actief op het hoogste niveau in België. De Belgische subtopper beschikt namelijk over een sportpark met 7 grasvelden en een stadion van formaat waarin onder andere het clubhuis met een 75 meter lange kantine is ondergebracht. Daarmee heeft KSV Roeselare al direct een goede troef in handen als organisator. Voeg daar aan toe het sfeervolle centrum van Roeselare en de nabijheid van een toeristische attractie als Brugge en je begrijpt waarom het toernooi altijd goed scoort.

D-junioren

TOERNOOI ORGANISATOR(EN)
KSV Roeselare is een resultaat van de fusie tussen de twee plaatselijke clubs KSK- en FC Roeselare in 1999. De gefuseerde club begon in de "2e Nationale" (eerste divisie) en tot aan 2005 hebben zij het klaargespeeld om daarin te blijven. In 2004 misten zij de promotie tot het hoogste niveau, maar zij hadden succes in 2005! De Roeselare Trophy wordt georganiseerd door een jeugdafdeling van de 1ste divisie club KSV Roeselare. Ofschoon de structuur van deze club zeer professioneel is, blijft de organisatie van het toernooi op hetzelfde niveau als altijd, dus elke bezoekende club (het maakt niet uit welk niveau) kan van een boeiend internationaal jeugdtoernooi genieten.

Prijzen

• Nummer 1 tot 4 per categorie, een beker per team
  • Fair Play Cup per categorie
  • Penalty Cup per categorie
  • Vaan per club
  • Souvenir per speler

Deelnemende landen 2004-2006
België, Denemarken, Frankrijk, Duitsland, Nederland, Zwitserland, Schotland

Winnaars 2004 2005 2006
U19 KSV Roeselare (BE) KSV Roeselare (BE) Club Roeselare (BE)
U17 VV Oostduinkerke (BE) Hedensted IF - 1 (DK) KSV Roeselare (BE)
U15 vv Hollandia (NL) Sainte Marguerite (FR) Livingston FC BC (SC)
U13 KSV Roeselare (BE) KSV Roeselare (BE) BVCB - Bergschenhoek (NL)

PROGRAMMA
KSV Roeselare, al voor de tiende keer organisator van dit succesvolle toernooi, organiseert een programma dat, afhankelijk van de resultaten van de teams, genoeg mogelijkheden biedt om Roeselare en het westelijke gedeelte van Vlaanderen te verkennen.
Donderdagavond, na het diner in de eetzaal, worden alle teams uitgenodigd om deel te nemen aan het "voorstellen" van de teams. Na de begroeting en het voorstellen, worden de trainers welkom geheten tijdens de teamleidersontvangst in de VIP-ruimte van de club. De andere deelnemers kunnen genieten van de gezellige avond in het clubhuis, waar het eerste drankje van het huis zal zijn.
Vrijdagmorgen is de aftrap van het toernooi met de eerste groepswedstrijden. Teams die klaar zijn met hun wedstrijden of pas 's middags moeten beginnen, kunnen een bezoek brengen aan Roeselare met het gezellige marktplein en uitnodigende terrasjes en winkels.
Vrijdagavond kunnen de teams deelnemen aan de Penalty Cup Competitie (inschrijving bij aankomst) en de teamleiders kunnen de teamleiderswedstrijd spelen.
Op zaterdag zijn de klassementswedstrijden en de finales. Het toernooi wordt afgesloten met een prijsuitreiking en een feestavond in het clubhuis. Muziek, een beker per team en een souvenier per speler zal het einde van dit interessante weekend zijn.

Dag Dagdeel Programma
donderdag namiddag Aankomst Roeselare Trophy; check-in tussen 14:00 - 19:00 uur
Begroeting en presentatie van de deelnemende clubs
  avond Teamleidersontvangst in het clubhuis
Deelnemers: gezellige avond in het clubhuis inclusief een gratis drankje
vrijdag dag Toernooi - voorronden
  avond Penalty Cup competitieTeamleiderswedstrijd
zaterdag ochtend Toernooi - voorronden, klassementswedstrijden / finales
  avond Prijsuitreiking tijdens een feestavond
zondag ochtend Vertrek

TOERISTISCHE INFORMATIE

• Roeselare
    Roeselare (ca. 55.000 inwoners) is gelegen tussen Kortrijk en Brugge in het westelijk deel van Vlaanderen, niet ver van de Belgisch-Franse grens en vlak aan de kust. De plaats is bekend om zijn Rodenbach bier. Erg leuk is gezellige marktplaats, omgeven door bomen en uitnodigende terrasjes.
  • Brugge
    Brugge (25 km van Roeselare) met zijn prachtige, romantische centrum en monumentale gebouwen is één van de hoogtepunten voor toeristen in België. Geen wonder dat deze stad elk seizoen vele toeristen mag verwelkomen. In het bijzonder de 'Markt' en het omliggende gebied is beroemd om zijn culturele schatten. Brugge's belangrijkste winkel- en uitgaanscentrum ligt tevens rond de Markt. Alle winkelstraatjes, zoals de Steenstraat en de Zuidzandstraat, komen hier op uit. Op zaterdag zijn er bovendien twee markten. Sla vooral de zijstraatjes niet over. Brugge is een prima stad om uit te gaan. Cafeetjes, bierhuizen, bistro's en restaurants zijn er volop. Het jonge publiek kiest massaal voor de Eiermarkt en op 't Zand zijn veel kroegjes en danscafé's te vinden. De Markt vormt het centrum van het culturele Brugge. De 83 meter hoge en achthoekige Belfort zal u zeker niet ontgaan. Vanaf de toren heeft u een prachtig uitzicht over de stad, bij helder weer tot aan de kust. Bekijk Brugge eens van een andere kant en stap aan boord van een rondvaartboort, die u over de reien (grachten) voert. Er zijn vijf opstapplaatsen (o.a. Nieuwstraat en Wollestraat). Rondvaarten dagelijks tussen 10.00 en 18.00 uur (kosten tot ca. € 5,70).

5e ronde van de quiz van Manuel

De quiz van Manuel heeft een tijd stilgestaan, en vanwege de drukte bij de club, is het me niet gelukt om de 10 quiz rondes af te maken binnen het jaar, en zo de prijzen uit te delen. Inmiddels zijn we bij de 5e ronde gekomen van de quiz, en zijn de vragen wat moeilijker geworden.
Ik wens jullie alvast heel veel success met het opzoeken en invullen van de antwoorden.

De Denker

Voor het ontwerpen van uw website...

Klik om de website te bezoeken!

Een website is een visitekaart. Herkenbaarheid en duidelijkheid zijn daarom van groot belang. WebDesign by Xana zorgt ervoor dat uw bedrijf er goed uitziet op het internet.

• Elk ontwerp is uniek. Er wordt geen gebruik gemaakt van templates ("sjablonen").
  • Domeinnaam en hosting worden voor uw geregeld.
  • Tijdens de ontwerpfase wordt uw website online gezet. U kunt op elke moment eventuele wijzingen doorgeven.
  • Uw website wordt gratis aangemeld bij de voornaamlijkste zoekmachines.

Ook voor het creëren van een logo of andere grafisch ontwerpen kunt u bij mij terecht.

13e studiereis van FC Portugal naar Gdansk in Polen

Gdansk

Dit jaar hebben wij besloten om met FC Portugal naar Polen te gaan.
De stad Gdansk aan de kust zal onze bestemming zijn, maar zoals altijd zullen wij een route kiezen die ons veel van de omgeving zal laten zien. De steden Berlijn en Kallingrad behoren tot de mogelijkheden.

Kosten per deelnemer bedragen € 135,00 incl. huisvesting, vervoer en eten/drinken onderweg.

De reissom zal in gedeelten worden betaald, d.w.z. eerst een aanbetaling van € 100,00 voor 31 december 2006, en daarna het restant € 35,00 voor 31 maart 2007.

Alvorens het licht op groen te zetten, hebben wij een bevestiging nodig dat je mee zal gaan. Blijkt er voldoende belangstelling te bestaan, dan kunnen we onze reis definitief boeken. Uiteraard zal ik iedereen op de hoogte houden van de ontwikkelingen.

Wees er snel bij want we willen dit jaar maar maximaal 18 deelnemers meenemen.

OP = OP !!!!!

Je kunt het aanmeldingsbedrag van € 100.00 storten op de volgende postbank rekeningnummer: 955.41.72
onder vermelding van: "Studiereis Polen".

T.N.V. FC Portugal
Kijkduinstraat 30-3

Top 10 - Deelnemers aan de reizen van Fc Portugal

plaats naam deelnemer reizen aantal

Manuel Bravo 12
2 Carlos Gomes 12
3 Carlos Paredes 12
4 Carlos Fonseca 11
5 Toni Cruz 11
6 H.van Wijk 9
7 Peter Neuzen 9
8 Nelson Beco 8
9 J. Teixeira 7
10 Luis Gomes 7

Afscheidswedstrijd van Manuel

Zoals ik al een keer eerder had beschreven, in een van mijn laatste nieuwsbrieven, wilde ik graag volgend jaar mijn afscheidswedstrijd als voetballer gaan organiseren. Dan heb ik precies 30 jaar gevoetbald……..

Ik zou gaan kijken naar de beste spelers die met mij samen hebben gespeeld of getraind in Amsterdam, sinds 1992 t/m 2007.

Ik wilde graag twee teams formen.

• Een team met de beste Portugese spelers die onder mij hebben getraind en gespeeld.
  • Een team van de beste buitenlande spelers die onder mij hebben gespeeld.

We krijgen dan een wedstrijd:

Portugal - Rest van de wereld

Ik hoop dat jullie het interessant zullen vinden om de herinneringen weer terug te halen, en het aantal spelers die onder mij trainerschap hebben gespeeld weer terug te zien.

1993-1994 - AGB (Amsterdam Gençler Birligi)

Het seizoen 1993-1994 was voor mij heel belangrijk, aangezien ik halverwege het seizoen 1992-1993 was gekomen om de club te redden van degradatie naar de 3e klasse. Ik begon aan het nieuwe voetbalseizoen met de ambitie om het beter te doen dan mijn voorganger. Gesteund door een paar Portugese spelers die met mij samen waren gekomen, zouden zij zowel sportief als in de omgang met de Turkse spelers van heel groot belang zijn.

AGB die toen nog maar 7 jaar bestond, begon aan een mooie periode.

AGB 1993-1994
staand van links naar rechts:
Fuat Ozkut, Manuel Bravo, Cavit Tuna, Pedro Nunes, Seref Kakca, Zeki Iskender, José Crispim en Omur Aydin.
zittend van links naar rechts:
Husseyn Senoglu, Yadigar Erdogan, Hasan Gokbas, Salih Yegek, Oktay Sener, Arben Kasolli

We werden in het seizoen 1993-1994, uiteindelijk 3e in de 2e klasse AVB met 26 punten, vlak achter De Victory met 29, en kampioen Chabab met 36.

Over het eerste seizoen 1992-1993 dat ik trainer ben geweest bij AGB, en de spelers die ik tot mijn beschikking had zou ik op basis van dit seizoen de volgende twee teams kiezen voor mijn afscheidswedstrijd.

Portugal   Rest van de wereld
  C.Gomes C.Camelo     Husseyn Salih
  Manuel J.Azevedo J.Esteves Yadigar Johnny Zeki
R.Sousa     Arben
  Nene C.Neves J.Crispim Seref Fevzi H.Gokbas
  Pires M.Beringel     Omur Oktay
4 - 4 - 2 Systeem

FC Portugal is vriendschap

Wat heb je eigenlijk aan vrienden?

Wat heb je eigenlijk aan de vrienden van FC Portugal, behalve de voor de hand liggende dingen als goede dingen vieren en over slechte dingen treuren?

Heel veel……….!

Het helpt ons ontdekken wie we willen zijn en hoe onze toekomst eruit zou moeten zien.
Het biedt inspiratie en geeft ons voorbeelden. Hoe gaat een vriend van ons met een bepaalde probleem om, hoe pakt hij die situatie aan? Daar leert men van, al is het maar hoe je het niet moet doen.

FC Portugal is een club met een eigen identiteit

Wanneer ik FC Portugal moet beschrijven, zou ik niet zeggen dat dit een club is met een typische Portugese cultuur, maar juist als een club met een eigen IK.

Een groot verschil. Zo zwart-wit denken we hier niet. Hoe ben je als mens, dat zijn zaken waar we echt belang aan hechten. Waar je vandaan komt is toch niet relevant? Je hebt goede en slechte Portugezen, en datzelfde is het geval met Turken en Nederlanders. Bij ons zijn alleen de goede welkom!

Ik ben trots op de omslag die in het denken van de mensen heeft plaatsgevonden. Want dat is misschien wel de allerbelangrijkste winst die FC Portugal heeft geboekt de laatste jaren.

Import en export van bloemen (Nelson Beco)

Zorginformatiesystemen

Teksten en Vertalingen (Sandra Florindo)

Sportkleding en -benodigheden